YORUMLAR (Bu habere 148 adet yorum yazıldı) |
bence egıtım sevıyesının dusuklugu koydekı ınsanların cahıl olması
-22.09.2008
|
|
bence öss sınavlarında ögrencilerimizi eliye eliye ögrtmen olma yada meslek sahibi olmalarını engelliyorlar. böylece egitim azaldı dedikoları çıktı. olmaz böyle
ibrahim boga-7.12.2007
|
|
Eğitim seviyesi neden düşük ben cevabını biliyorum.Muammer Ağar'ın yazısını okursanız bunu sizler de bulabilirsiniz.Neden kendileri.bunu göremiyorlar bile.Tek düşünceleri seçimde kazanabilmek olan dernekler ve onların yandaşları.
-27.02.2007
|
|
BİZE DAİR
Pırıl pırıl bir düşüncenin tezahürü olarak İstanbul dernegimiz köyümüz Parlaklar İlk Ögretim Okulunda okuyan 8.sınıf öğrencilerinden 17 tanesini dershaneye yazdırarak yeni bir çığır açmıştır.Bu teşebbüs son derece saygı değer bir girişim olup halkımızın takdirini kazanmıştır.Büyük bir fedakarlık örneği olarak algılanmıştır.
Egitim ögretim faaliyetleri bir takım işidir.Başarıda ailenin, okulun ,dershanenin ve çevrenin önemli rolü olduğu malum ancak ögrencinin kapasitesinin ve azminin yüzde 85/90 etkili olduğu bilimsel bir gerçektir.
Kayseri genelinde fen lisesi ve anadolu liselerini kazanma oranı yüzde 15'tir.Bu hesapla 6-7 öğrencimizin söz konusu okullara girmesi gerekir.Şurası da unutulmamalıdır ki modern çağın organik olmayan hastalıkları bizim çocuklarımızı daha çok etkilemektedir.
Gerek çocuklarımızın yeterince motive edilememesinden gerekse ulaşımın zorluğu (yolun uzunluğu) sebebi ile 11 öğrenci dershaneyi bırakmıştır.Bunların yerine öncelikle mezun, lise son, lise 2 yada Kayseri'de ikamet eden köylülerimizin 8. sınıfa giden çocukları kaydedilmiştir.
Bu tür faaliyetler uzun zaman ve sabır ister.Bu yapılan girişim ilk defa tercübe edilen bir durumdur.İlk senede büyük bir beklentiye girilmemesi gerekir.Bununla birlikte istenilen hedefe ulaşılamayacak olsa bile - ümidimiz ulaşılmasından yana- bu güzel düşünce sahiplerinin aşk ve şevkinin kırılmaması en büyük temennimdir.
Önümüzdeki yıllar için alternatif fikirlerin tartışıldığını, istişare edildiğini yakınen biliyorum.Bu da bize istikbal adına ümit veriyor.
Halkımızın duası, evlatlarına ümit ışığı olan siz gönül dostları ile birlikte olduğu unutulmamalı.
Muammer AĞAR -22.02.2007
|
|
abi nedeni bu istanbuldakibizim köylülerin kolay para kazanması böle oluncada çocuklar istanbul hevesi içinde büyüdüğü için okuma hevesi kalmıyor ve aklı sadece paraya çalışiyo bir zamanlar benimki gibi
walek-22.02.2007
|
|
çeşitli yorumlar var en iyisi yorum yapmamak burada.bide şu cümleyi yazan arkadaşı tebrik etmek istiyorum ''çok degerli ve sevgili hemşehrilerim ve abilerim arkadaşlar''süper olmuş konuya giriş tarzın :)))))))
:))))))))))))))))-22.02.2007
|
|
GERÇEKTEN EGTİM SEVYEMİZ DÜŞÜK BELEDİYE BAŞKAN LIGINA 13 ADAY VAR SADECE 1 TANE YÜKSEK OKUL MEZUNU ADAYIMIZ VAR GÖNÜL İSTERKİ TÜM ADAYLAR YÜKSEK OKUL MEZUNU OLSA.İNŞAALLAH GELECEK NESİLLERİMİZ BU ŞEKİLDE DEVAM ETMEZ EGTİME ÖNEM VERİR.
YORUMCU38-19.02.2007
|
|
debidin bağa gidip üzüm çalmak varken ırmak akarken nede olsa anam babam var bakıyor düşüncesi içindeyken hayatın yükü üzerlerine binmeyince tabi kaçarlar o okulda herkes okudu eğitim sevyesi düşük falan değil okumaya gönlü yok bizim milletimizin önlerine 10 keçi 30 koyun koyacan yayacaklar başka bir işe yaramazlar birde tabi okuyan ne olduki okumayan ne olacak düşüncesi içinde olanlarda var ........
TOPRAKTAN GELDİK TOPRAĞA GİDECEĞİZ-18.02.2007
|
|
insanların duyarsız olması
ve okumaya yardımcı olmamaları yanı cocuklarına yardım etmemelerı
zafer-17.02.2007
|
|
Sayın öğretmen, yorumlar tek taraflı olarak verilmiyor, her yoruma onay vermeye çalışıyoruz fakat bazı haberlerde kısır döngü haline gelen atışmalar oluyor.Bunu önlemek için bu habere yazılan yorumları onaylamamayı düşündük. Haber yorumlarını günün değişik saatlerinde site yöneticileri birbirinden habersiz olarak girip onaylamaktadır. Bu nedenle doğacak karışıklıkları önlemek amacıyla onay sayfası açıldığında görülmesi için birbirlerine mesaj yazabilirler. Aşağıdaki mesaj da bu amaçla yazılmıştır. Fakat diğer editör tarafından ziyaretçilere açıklık getirmek için bu mesaj da onaylanmıştır. Söylediğiniz gibi tek taraflı yorumların onaylanması söz konusu değildir, yorum sayfalarını okursanız her türlü görüş onaylanmıştır. Öğretmenlere karşı yapılan yorumlardan taraf olduğumuz doğru değildir. Çünkü bu yorumları onaylayan üç kişiden ikisi öğretmendir. Bilgilerinize sunarız. Kızılören.NET Yunus Uzun - Mustafa Uçar - Muharrem Ayten
Kızılören.NET-14.02.2007
|
|
Neden yorumları tek taraflı veriyorsunuz.Ben bir öğretmen olarak ismimi de verdiğim halde yayınlamadınız.Demek ki insanların söyledikleri doğru.Çünkü tarafsız olması gereken site yöneticileri bile kendi fikirlerinden olmayanın yorumlarını yayınlamıyorlar bile.Buradan öğretmenlere hakaretler ediliyor sizler de buna çanak tutuyorsunuz.Sizi tebrik ederim.
öğretmen-14.02.2007
|
|
valla bizim bu millette bu akıl olduğu sürece hiçbiyere gelemeyiz
giresunluyum artık-13.02.2007
|
|
okulumuzun başarı seviyesinin düşük olmasının nedeni okul öğrencilerinin ders çalışmadığı için onlara ders çalışıp okumazlarsa hayatta başarılı olamayacakları uzman bir rehberlik görevlisi tarafından onlara anlatılmalı ayrıca onları ders çalışmaktan alı koyacak faliyetlerden kaçınmaları konusunda gerekli bilgiler çocuklara verilmeli ve aileleri okul konusunda bilinçlendirilmeli...
-12.02.2007
|
|
benim adımı kullanarak kim yazdı bu yazıları ben okulu sevmiyormuşum. lafa bir bak kimse benim adımı kullanmasın. kendi ismini kullanmadan korkuyorsa hiç bu işlere kalkışmasın.
Emrah YÖNEM-12.02.2007
|
|
Bu yazıları ben yazmadım. ben okulu sevmesem zaten okumazdım.hiçbir zamanda kızılörende eğitim eksik demedim. bu yazıyıda bana gıcığı olan biri yazmış.
EMRAH YÖNEM-12.02.2007
|
|
senden cahil olmayım bencede en iyi kararı vermişsin.şimdiye kadar yazdığın en güzel söz.*?*güle güle sana kapiş
derin darbe-11.02.2007
|
|
Derin darbe sonunda kendine bir yandaş buldun.Bir dernek üyesi yazılarına sahip çıktı.Artık bu sayfalarda eğitimin düşüklüğü yerine senin sorunlarını tartışırız.Neden dersen dernek neye elini atsa işin altından bir çapanoğlu çıkıyor.Bundan sonra hiç b.r yazına cevap vermeyeceğim.Çünkü cahillerle işim olamaz.hadi sana kolay gelsin.
*?*-11.02.2007
|
|
Sayın kızılören net sakinleri siz ne yapmaya çalışıyorsunuz?Köyümüz okulunun 15 yıllık öğretim sorununa ilk defa derneklerimiz hassasiyet gösterdi ve ortalık toz duman oldu.Siz klavye başında ahkam kesen hemşehrilerim siz hiç okula gelip öğrencinin,öğretmenin ve okulun sorunlarını gözlemledinizmi?Bu yıl İstanbul ve Kayseri derneği karınca kararınca öğretime destek olma açısından küçük bir adım atmıştır.Bu adım atılmadan önce okul müdürü,öğretmenler,veliler ve okul aile birliği koordineli olarak çalışmaya başlamıştır ve okulumuzdan 20 isim belirlemişlerdir.Bu 20 isim dershaneye başlamıştır ve dershane hayatları fiyaskoyla sonuçlanmıştır.Bir çok öğrenci dershanedeki derslerin ağır geldiğini bahane etmiştir. Ama gerçek neden bu muydu?Hiç araştırdınızmı?hayır! Bu öğrencilerin velileri hiç sordumu ceplerine hiç harçlık koydumu?kılık kıyafetleri dershanedeki diğer arkadaşlarıyla denkmiydi?Bnların çocuk üzerinde ki psikolojisine bakılmadan ahkamlar kesildi.devamı var
antipatik-11.02.2007
|
|
her öğretmen iki yıl çalıştıktan sonra tayin isteme hakkını elde ediyor bunu ne başbakan,ne cumhurbaşkanı kimse engel olamaz.ister öğretmen birde böyle polemikli yazılar olursa daha çok ister.öğretmen köyde kasabada oturmaya bilir.hele şimdi kayseriye bağlandı ki hiç oturmaz.kaldı ki ne incesuda, ne kayseride,ne ankarada artık köyde oturan öğretmen kalmadı.taaa yahyalıya, develiye günlük gidiş geliş yapılıyor.şu geliyor aklıma acaba kasabada bir öğretmen düşmanlığımı var? kimse öğretmene arka çıkmıyor. ne insanı, ne belediyesi, ne de başkaları iyi günler
-11.02.2007
|
|
herkes sazın bam teline vuruyor. vurun çalsın sazlar, bütün yorum yapanlara sesleniyorum hiç şöyle yapalım diye yazan varmı? mutlaka bir kaç arkadaş var, bir çoğunuz kırıcı olyorsunuz, birbirinizi kırıyorsunuz.Çare bulun ,çözüm bulun, dün okulda toplantı yapılmış kaç kişi gelmiş 40 bilemedin 60 kişi okulda 360 öğrenci var.hal böyle iken yorum yapan kişiler gelin kızılören parlaklar ilköğretim okulunu sizler idare ederek başarıyı artırın, eğitimin seviyesi düşmedi şartlar değişti, müfredat değişti, yaz boya dosyala dolaba koy devri geldi.fakat derse çalışma ve başarma devri hiç bitmedi.gelin birlik olun eğitimin seviyesini artırın.hiç değilse bizde nasıl arttığını öğrenelim.sene sonunda takirlik öğrenci ile sıfırlık öğrenciyi aynı kefeye koyuyorsak gelinde siz eğitimin kalitesini artırın.hiç kimse kimseyi suçlamasın. çoğunuzun dediği gibi önce AİLE-ÇEVRE-ÖĞRENCİ sonra okul ve öğretmen.gelen sorun okuldaki yaşanan öğrenci problemlerini, gelin okula düşman öğrencileri görün, boyalı yerleri çivi ile çizen öğrencileri görün ondan sonra ne derseniz deyin. "derin darbe " sen iyi tanıyorsun pazartesi okula git idareyi teslim al eğitimin kalitesini artır sana güveniyoruz.bu işin üstesinden gelirsin öyle görünüyor. selamalar, saygılar
bilen kızılörenli-11.02.2007
|
|
COOK SIKILAN BİRİ-tıpkı olmak istediğin gibi ot gibi bir yorum yazmışsın.af buyur?
ot olamayacak biri-10.02.2007
|
|
derin darbe senin bütün yorumlarını baştan beri okuyorum. Son yorumunuda çok beğendim bu sorulara cevap gelecekmi bekliyorum anladığım kadarıyla okulun sorunlarından haberdarsınız.
dernek üyesi-10.02.2007
|
|
KEŞKE BİR OT OLSAYDIK
DİMİ VATANDAŞ EĞİTİM SORUNU DA YİYECEK SORUNUDA OLMAZDI TOPRAKTAN NE ALIRSAK YAŞARDIK ONLA BULAMAYINCA ÖLÜRDÜK PAŞAPAŞA
COOK SIKILAN BİRİ-10.02.2007
|
|
ben sadece kızılörende yaşayan bir vatandaşım ısrarla dernek savunucusu olduğumu söyleyenler ben hiç bir derneğin üyesi yada savunucusu değilim bunu kafanıza iyice yerleştirin.YİNE SÖYLÜYORUM EĞİTİMİN DÜŞÜK OLMASIYLA DERNEKLERİN NE ALAKASI VAR????????????????????????
DERİN DARBE-10.02.2007
|
|
empatiq-kardeş ülkemizde hiçbir öğretmen açlık sınırında yaşamıyor.Kızılören Kasabası ndada pek çok ailenin dpğru dürüs aylık geliri bile yok olanlarında sayın öğretmenlerimden fazla değil duygu sömürüsü yapmayalım.
derin darbe-10.02.2007
|
|
Sayın öğretmenim hiçbir veli evladına helede eğitim konusunda yaptığı harcamayı yüksünmez.Diğer taraftan aynı soruyu sizede soruyorum ki siz okulun öğretmeni olarak konunun birinci muhatabı sayılırsınız dernek öğrencileri bilinçsiz bir şekilde dershaneye yolladı diyorsun.Peki sayın hocam tüm bunlar yapılırken siz nerdeydiniz ve neden konuya şimdiki yazdığınız gibi yaklaşımınızı bildiripte dernek olsun diğer öğretmen arkadaşlarınızı olsun bilgilendirmediniz.Ve yazınızdan anladığım kadarıyla da sizde çocuklara eğitimin para karşılığı verileceğinimi söylüyorsunuz.Öz verili öğretmen anlayışı bu olamaz.Tüm kasabalı çocuklarına özel hoca mı tutacak.Öte yandan okulumuzun eğitim seviyesi diğer devlet okullarının eğitim seviyesinden daha aşağıda ve oralardaki öğrencilerde özel ders almıyorlar sadece okulda öğreniyorlar.ama hocam sende haklısın suç sizlerde değil OKUMAYI EĞİTİMİ DERSANECİLİĞE MAHKUM EDEN SİSTEM SUÇLU.Saygılarımla
derin darbe-10.02.2007
|
|
çok degerli ve sevgili hemşehrilerim ve abilerim arkadaşlar bir şeyi eleştirirken ve tebrik ederken ozamanki konu ve daha seviyeli ve ben ne verebilirim diye düşünelim kısır eleştirileri yapmayalım bizimde katkımız olsun hep herşeyi birilerinden beklemeyelim geçen hafta ben kkızılören BLD başkanımızı aradım bize bi kutuphahe ayarlaya bilirmisin diye ben 50 kitapla katılacaktım ama ne yazıkki ayarlayamam dedi bende çok üzüldüm burda yani istanbulda adanada kayseri mersinde birsürü kitaplarımız var bu kitaplar tozlanıb gidiyor bunları köyümüze yollasada ordaki ögrenciler ve arkadaşlarımız yararlansa daha güzel olmazmı bizim kitaplarımız arasında dini içeriktenden tutda genel kültür tarih ilim bilim vs her şey var burda buraya katkıda bulunup hepimiz yardımcı olsa güzel şeyler cıkar diye düşünüyorum herkes bana katılır katılma oda ayrı bir konu saygılarımla.
mehmet kılıçkaya.-10.02.2007
|
|
Allahım Yarabbim Akıl ihsan eyle. Ya bana, ya benden başka tüm akılsızlara. Başlık ne? Haber ne? Ne tartışmak gerek? Neyi tartışıyor bazı insanlar? Her konuyu bildiğimi sanıyorum, hiç birşey bilmiyorum. Ne yaman çelişki ne gizli bilmece? Haberin dernekle ilgisi neydi? İşimiz gücümüz yokmu derneği eleştirmekten başka? Okulun öğretmenini eleştiriyoruz yaa. Öğretmen bize ne yapsın biz kendi kendimizi yetiştirmemşiz. Çocuklarımızı eğitmemişiz evimizde. Öğretmen bize ne yapsın. Hangimiz o öğretmenin hayat standartlarında yaşamayı kabul ederiz? Ben başta olarak yüzde doksandokuz köylü beğenmez. Ama yinede geçerim bilgisayarımın başına suçlarım öğretmenide okuluda müdürüde. Sonra bunada insanlık derim. Demokratik olarak eleştirme hakkını kullanıyorum nevarki bunda derim. Tuhafız tuhaf. Kızılörenliyiz, tuhafız.
empatiq-10.02.2007
|
|
Öğrenci yorumundan anladığıma göre sorun dersanelerde verilen konularla okulda verilen konuların uyuşmamasıdır.Okullarda M.E.B.müfredatı ne diyorsa o okutulur.Bunu tüm okul camiası öğretmeninden öğrencisine bilir.Tüm ülkede eğitim tektir.Yani A şehrinde ayrı B şehrinde ayrı konular okutulmaz.Buradaki sorun sistem sorunudur.Dersanelerde okullarda bakanlık tarafından okutulmayan konularda anlatıldığı için öğrencimiz doğal olarak bocalamıştır.Yeni müfredat öğrenciye kes,boya,yapıştır gibi el becerileri vermekte ama sınavlarda farklı şeyler sorulmaktadır.Öğretmen kendisine verilen konuyu anlatmakla mükelleftir.Bunun haricinde davranmak suçtur.Örneğin ben bir öğretmen olarak uygun görmediğim bir konuyu bile sırf müfredat öyle olduğu için vermek zorunda kalıyorum.Amaç eğitim ve öğretimde bütünlük.Hiç kimse keyfi hareketle kendi düşüncelerini öğrencilere aktaramaz.Sistem böyleyken okulu tek taraflı suçlamak uygun değildir.Hayatın her aşamasında ülkemizde birinci öncelik olarak sınavlar yer aldığı için Yapılacak tek şey vardır.Öğrenciler bir yarışa tabi tutulduğu sürece kim daha çok soru cevaplarsa o ipi göğüsleyecektir.Burada iş direk öğrenciye düşmektedir.Öğrenci sadece okulda öğrendiğiyle yetineyim derse yarışı bitiremez bile.Devir para devri.Paran varsa en iyi eğitimi alırsın.Yoksa malumunuz.Bugün evladına bir defteri bile almayı çok gören velilerimiz yarın onu üniversitede nasıl okutacak soruyorum sizlere.Çoğu yerde öğrenciler 1.sınıftan itibaren özel ders görüyorlar.Biliçli aile burada karşımıza çıkıyor.Derneğin yaptığı şu bakımdan yanlıştı bence.Dersaneye 6. sınıf öğrencilerinin gitmesi gerekirken 8. sınıf öğrencileri götürülmüştür.Yıllardır dersaneye giden,özel ders gören öğrencilerle bizim öğrencilerin bir olmasını bekliyor dernek yöneticileri.Derin darbede bunun günlerdir savunmasını yapıyor.Parası olan yetkililere buradan seslenmek istiyorum.Dersaneye öğrenci gönderecekseniz en azından 6. sınıf öğrencilerini gönderin.Bunlar 3 sene dersaneye giderlerse o zaman başarı elde edilebilir diye düşünüyorum.Bunu dernekte görevli öğretmenlerin görememesine hayret ediyorum.Onlarda sistemin acımasızlığını bilmelerine rağmen hemen başarı bekliyorlar.Öğretmenden hemen başarı bekleniyor.Çoğu zaman başarıyı öğretmen kendisi bile göremez.Öğretmen başarılımı değil mi en az 20 yıl sonra çocuk yetiştiğinde görebilirsiniz.Konuya bir de bu açıdan bakılırsa sevinirim.
P.İ.Ö.O. Öğretmeni-10.02.2007
|
|
öncelikle bu siteyi hazırlayan arkadaşlara teşekkür ediyorum.Ben bir kızılörenli olarak devamlı bu siteyi takip ediyorum. 02.02.2007 tarihinde Bu durumda "Kasabamızda eğitim seviyesi neden düşük?" diye bir soru soruldu çok çeşitli yorumlar yapıldı hepsinide dikkatle okudum bazıları ısrarla öğretmenleri bazıları velileri bazıları çocukları bazıları dernekleri suçladı hepside kendi bakış açısına göre haklı ama bende eğitimi haksız buluyorum ben adanada yaşıyorum benimde çocuklarım var okula gidiyor. ben köye geldiğim zaman yeğenlerimi okulda öğretmen yok diye eve geldiklerini görüyorum ve bu bir iki defa olmuyor bende o okulda okudum ve hiç bir zaman ders boş diye eve yollanmadık ders öğretmeni yoksa müdür derse girer sınıfı boş bırakmazdı. şimdi öğretmen yok hadi evlere deniliyor. benim çocuğumun gittiği okulda öğretmenler milli eğitimin verdiği kitapların içeriğini zayıf buldukları için ek kaynaklarla ders işliyorlar ama okulumuzda kitaptaki ders bile hakkıyla işlenmiyor.7. sınıf öğrencisi bir çocuk takdirle geçmesine rağmen 5. sınıf bir öğrencinin bilsisine sahip değil. eğer o öğrencide yeterli eğitim almış olsaydı şimdi bu tartışmalar yaşanmazdı. derin darbe rumuzlu arkadaşın yorumlarına ben de katılıyorum *?* arkadaşda eğitim seviyesinin düşüklüğünü tamamen derneğe mal etti onuda anlamış değilim derneğin dershane fikri çok güzel bir fikir bence ama olay amacını aştı farklı boyutlara geldi bence dernek sorunları bu platforma taşınmamalı.
eski bir kızılören öğrencisi-9.02.2007
|
|
1
2
3
4
5
|